Posztolni vagy nem posztolni a Linkedinen? – ez itt a nagy kérdés
Sokak nem merik megosztani a gondolataikat online. Pedig a tartalommarketing ereje hatalmas. Ezáltal maradhatunk kapcsolatban a közönséggel!

Felmerül a kérdés, ha rendszeresen posztol az ember, akkor ő internet függőségben szenved, netán komplexusai vannak, amit kompenzál, vagy elképzelhető, hogy tudatosan építi a személyes márkáját?

Azt vettem észre manapság, hogy az, aki rendszeresen használja a közösségi felületeket, beszélgetések tárgyává válik, vannak, akik pozitívan közelítik meg ezt a kérdést, de vannak, akik negatívan állnak a rendszeres posztoláshoz.

A LinkedIn az a platform, ahol a kevesebb néha több, így, ha a kommunikációs stratégiád tudatos, akkor garantáltan eléred a célközönséged. Hogy hogyan? Tegyük rendbe a tényeket a LinkedInes posztolással kapcsolatban.

LinkedIn – mi az pontosan?

Mára már a világ legnagyobb szakmai és üzleti közösségi oldalává nőtte ki magát, ahol minden ember profilja tulajdonképpen a digitális önéletrajzának is megfelel. Már kétszáz országban elérhető és a világon több mint 722 millió fő használja. A magyar felhasználók száma már súrolja az egymilliót, és ez a szám világ és hazai szinten is folyamatosan növekszik (forrás: LinkedIn).

A felhasználók egy része álláskeresésre használja, van, aki üzleti és szakmai kapcsolati hálóját építi és ápolja a LinkedInen keresztül, személyes vagy céges márkaépítésre is kiváló, illetve tanulásra is használható.

A LinkedInen egy szakmai közönség fogja fogyasztani az általad közzétett tartalmakat, így itt a szofisztikáltabb kommunikációs stílus előnyt jelent. Üzletileg épül a márkád a posztjaid alapján, ami számodra új lehetőségeket és partneri kapcsolatokat hozhat.

Tartalommarketing = bizalomépítés

A tartalommarketing arra való, hogy beolajozza az értékesítési folyamataidat. Ismertté teheted a cégedet és a szolgáltatásaidat a célközönséged számára. Azáltal, hogy rendszeresen szakmai véleményt formálsz, folyamatos a kapcsolat közted és a potenciális vásárlóid, illetve üzleti partnereid között.

névtelen terv 4

A marketing ezen részére akár tekinthetsz időbeli befektetésként is, mert inkább idő- és nem pénzigényes. Tartalommarketinget bármekkora cég, bármekkora marketing büdzsével is folytathat. A tartalommal segíthetsz megoldani a közönséged problémáját, edukálhatsz, és könnyebbé teheted a felhasználók számára, hogy rád találjanak.

A megtervezett és rendszeres tartalom segít abban, hogy az ügyfeleid elköteleződjenek irányodba, ugyanis igazodik a felhasználók igényeihez. Persze, ehhez elengedhetetlen ismerni a célközönséget. Információt adhatsz át és közösséget építhetsz, ami hosszútávon fog kifizetődni neked.

Fontos, hogy a tartalommarketing elsődleges célja nem az eladás. Hosszútávon fog üzletet hozni, az első cél pedig, hogy információt nyújts és bizalmat építs. Persze, egy-egy tartalom irányulhat direkt értékesítésre, de ne mindegyik, mert a fogyasztók egyre óvatosabbak azokkal a tartalmakkal szemben, ami kifejezetten az eladásról szólnak.

A LinkedInen a posztok közzétételi célja is ez: folyamatosan légy kapcsolatban a célközönséggel, adj hasznos információkat, és mutass megoldást a problémájukra.

Miről kommunikálj LinkedInen?

Ha kezdő vagy a LinkedIn felhasználói között, de ha már van némi rutinod, akkor is bizonyára észrevetted, hogy LinkedInen a párbeszéd a közönséggel szakmai keretek között zajlik. Az üzleti világ megkövetel egy fajta feszességet, mindeközben nem szabad az emberi oldalról sem elfeledkezni.

Mindenki a profilja mögött önmagát képviseli és üzletek is emberek között köttetnek. Emiatt a LinkedIn közönsége is megengedi, illetve szívesen fogadja, hogyha alkalom adtán néhány személyes gondolatot is olvashat. Természetesen ebbe nem a nyaraláson gyűjtött élmények tartoznak bele, de egy személyesebb kép, kiegészítve emberi értékekkel kifejezetten építi a személyes márkádat.

névtelen terv 5

Ettől függetlenül a kommunikáció fő csapása az üzleti vonal. Mutasd meg bátran a sikereidet, tedd közzé legújabb befejezett projekted, légy büszke a partnereidre, (és ha lehet) beszélj a közös munkáról. Nem utolsó sorban pedig a legfontosabb, légy szakmai véleményvezér, akár talán olykor megosztó, állj ki azért, amit gondolsz, és képviselj fontos értékeket üzletileg is.

A kulcs a rendszerességben van. Előre megtervezve a LinkedIn kommunikációd hosszútávon hasznos üzleti kapcsolatokat fog jelenteni számodra. 

Amennyiben szeretnél többet tanulni arról, hogyan kell ütős posztokat írni, keress bizalommal, és segítek

Másnak is hasznos lehet? Oszd meg vele:

Töltsd le ingyen

Hogyan lesz egy lájkból tényleges vásárló - ebook

petkovics-alexandra-ertekesitesi-es-linkedin-specialista-b2b-piacon-11
stroke 2

A szerző:

szandika 0523 081

Petkovics Alexandra értékesítési és LinkedIn specialista.

Olvass tovább

Időmenedzsment a gyakorlatban – 3. rész 

Összegyűjtöttem a kedvenceimet a témáról, könyvek, tanfolyamok és film formájában, mely remek első lépés és inspiráció az időgazdálkodás olykor rögös útján, ráadásul játékosan.